Kajsa M Johansson

Möblerad lgh i Gävle

Publicerad 2016-01-06 23:19:00 i Allmänt,

Hej på er.

Igår blev det ingen bloggning dessvärre. Jag var i Gävle med min mamma hela dagen. Först var vi och bar in alla mina saker (läs säng, soffa samt några flyttkartonger) i mitt nya lilla hem. Det är inte helt färdigt ännu men snart så. Jag tänker att sådana småsaker som ligger i kartonger behöver jag ju inte hjälp med. Snarare vara ensam för att packa upp och hitta plats för.

Så vi ordnade med alla de större sakerna och nu är det typ bara något slags bord och gardiner kvar. Ska ha ett riktigt tjejrum! Pasteller och vitt. Har alltid önskat det. Men har bott med en av motsatt kön som också haft ett finger med i inrednings-spelet (knappt). Längtar efter att få visa upp det när jag är färdig. 

Runt klockan ett åkte vi ut till Valbo, ca. en mil väster om Gävle, där det ligger ett litet IKEA varuhus som jag hade arbetsintervju på. Den gick kanonbra. Vi åt även lunch och handlade saker som jag kommer behöva hemma som jag inte redan ägde. Sedan åkte vi tillbaka och satte upp det mesta och donade. Vi påbörjade hemfärden vid typ halv åtta. Åkte fyra mil i snöstorm och såg EXAKT ingenting. Mamma hade panik och skrek "KAJSA NU SER DU INGENTING, DU!!!!" "SÄNK FARTEN!!!!!". Sen frågade jag om hon ville köra. Det ville hon inte. Och så blev hon tyst. Så fort vi kom till Uppsala avtog det, i Stockholm var det knappt någon snö. Om man jämför alltså. 

Bjuder på lite Gävle-bilder här nedan.

Idag var jag och tränade bodypump och sedan har jag mailat och fixat och donat tills jag åkte till min morbrors Electrolux butik i Sickla där vi hade en "släktträff" men min mammas sida. Det var en kock där som lagade jättegod mat tillsammans med oss i provköket. Trevlig trettondagsafton helt enkelt! 

Nu sitter jag och FaceTimear med M, vi pratar inte men det är ju trevligt att höra varandra smattra på datorn ändå!



Ytterst allvarlig.






Resten får ni se när det känns klart!


Vackert för ögat men jävul-kallt. Utanför mitt fönster hemma. 



 

Hah!!! Detta är alltså min spegel i badrummet. Har nu påtalat detta problem och hoppas det kommer någon som INTE är 185cm och tycker att "ja, detta är väl en lagom höjd, JAG ser ju MIG" och flyttar ner den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela