Kajsa M Johansson

Flyttar...

Publicerad 2016-01-04 22:37:47 i Allmänt,

Hej!

Jag har skaffat en dator, eller jag har fått en i present... för ca 2 månader sedan på min födelsedag. MEN, jag tänkte därför att det kan vara kul att börja skiva lite här igen? Visst?

Jag ska flytta om några veckor, till Gävle. Där ska jag börja plugga till Ekonom (!? mm, livet har sina turns) och leva studentliv! Ska bli spänannde men väldigt konstigt. Just nu känns det inte så värst mycket. Jag saknar redan Mattias, min pojkvän, varenda dag eftersom han flyttade till Småland (Vimmerby) ungefär en vecka innan jul. Han spelar ishockey där i ett nytt lag som, enligt mig, är kanonbra. Det är kul att se honom utvecklas!

Min mamma, lillebror och pappa kommer jag sakna men det kommer jag nog över. Mamma och pappa kommer ändå ringa/smsa stup i kvarten så kommunikationen med dessa små föräldrar blir nog inga problem. 

Värst blir nog att sluta jobbet där jag har såna underbara kollegor. Mina fina vänner vet jag kommer komma och hälsa på mig och jag kommer väl åka hit mest hela tiden jag med. Men mina kollegor blir det färre möten med. Där emot tror och hoppas jag att jag får komma ner och sommarjobba med dem. <3 


Ibland glömmer jag nog anledningen till varför jag åker. jag ska PLUGGA. Jag har aldrig haft en plugghjärna. Har fått kämpa som en galning för att få bra betyg. Alla säger att högskola/universitet är en annan grej och att man fixar det. Men jag kommer få slita... Men nu är det dags. Nu gör jag det! Och jag ska göra det BRA!

Imorgon ska jag åka till Gävle med min mamma. Vi har packat bilen full med säng och soffa och allt möjligt strunt jag hittade i förrådet. Ska bo i en nyproducerad lägenhet, precis vid skolan, som är ungefär 25kvm så jag vet inte riktigt hur allt ska få plats men det får man väl se helt enkelt! Det tar jag som det kommer. Så imorgon får jag äntligen se mitt nya hem. Det ska bli kul. Ska även ta en sväng förbi IKEA i Gävle för att se om man kanske skulle kunna få ett extraknäck där? Tror ni det? Jag hoppas det, verkligen. Jag gillar att jobba. Jag vet inte om jag gillar att plugga än. 

Hoppas.

Ha det bra!


Här är några bilder från NYC där jag var med min bästy Ebba i november. 


Detta är Battery Park, södraste delen av Manhattan. Här ifrån tittade vi på Frihetsgudinnan pga jobbigt (och tidskrävande) att åka färja.


Här står jag och ser inte ett smack på Brooklyn Bridge! Därav inte så bra face-game.


Ebba äter en stående (äkta NYC-anda) frukost på Starbucks och tittar på folk på Time Square


Empire state of mind


Min (och Ebbas) nya favoritrestaurang. Alltså. Köttet. Brödet. Dressingen. Salladsbladet. ALLES. 
 

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2016-01-04 22:48:58

Jag kommer sakna dig! Men du kommer få SÅÅ kul!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela