Kajsa M Johansson

Creepypodden och Ove

Publicerad 2016-01-19 11:42:35 i Allmänt,

Halloj! 

Sitter och äter lite yoghurt. Har sovit så jävulskt illa inatt. Somnade aldrig helt och vaknade och var helt varm och hade ont i axlarna och armarna (har träningsvärk men brukar normalt inte vakna av det?) och hittade inget skönt sätt att ligga på. Sen vaknade jag halv åtta när Mattias skulle åka iväg och träna. Kunde inte somna om förens halv nio och sedan vaknade jag när han kom hem igen. Sen lät han mig sova till typ halv elva. Har ALDRIG problem men sömnen men inatt var ett undantag. Fy. Stackars er som har det såhär. 

Idag är det grå himmel här och det snöar rätt så mycket. Mattias är på ett möte just nu och lite senare tänkte vi äta lunch på byn. Imorgon åker jag nämligen hem. Buuuu! Sedan är det ett tag tills det att vi ses igen. Kanske i mitten på februari någongång. Men jag tror det kommer gå bra. 

Igår tränade jag och senare hade Mattias träning. Efter den åkte vi till Västervik och åt en snabb middag (glömde till och med att ta kort på den? Dålig bloggare! Den såg väldigt aptitlig ut, fläskfilé toast med bea och götta + pommes) innan vi gick på bio. Vi såg en man som heter Ove. Jag skrattade och grät jättemycket. Kanonbra film och jag tyckte om den SÅ mycket. 

Har ett TIPS till er! Om ni gillar sådant alltså. Gå in på er podcast-app och sök på Creepypodden med Jack Werner. Hitills finns 15 avsnitt (det är fem i varje "säsong"). Jag har lyssnat på alla sedan start men igår var det en riktigt obehaglig. "Duscharna" heter den. Ni kommer se den. Men jag rekomenderar er att lyssna från början. Bygga upp lite, ni vet. Jaja. Man måste inte, avsnitten hänger inte ihop på något sätt och har ibland flera historier/vandringssägner osv. i sig. Men ni måste LYSSNA! 

En av anledningarna till varför den var extra obehaglig var kanske för att vi satt och körde på en mörk landsväg mellan de småländska byarna. Helt kantat av skog. Ibland var det någon lite sjö. Mm, feeling!!!!!



Kände att ni behövde se denna. Jag med. Detta var några veckor innan studenten och jag var i Turkiet och stekte på för att få en "fin bränna" lagom till stundentdagen. Vilket life. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela